Közzétéve

2021-08-24

Írta

foodpanda

„Itt minden munkafolyamatnak többezer emberre lehet hatása”

Interjú Szabó Dániellel, aki fél évet vendégeskedett a foodpandánál

Különleges lehetőséget kapott egy nemzetközi tanácsadó cég munkatársaként Szabó Dániel, aki 2021 első félévében a foodpandát erősítette Operations managerként. Dani  fél éven keresztül nemcsak belelátott a foodpanda mindennapjaiba, de egy kiemelt projekttel is megbíztuk, amelynek eredményeként egy új üzletág alapjainak lefektetésében játszott óriási szerepet a vállalaton belül. A fiatal kollégát csak kölcsön kaptuk állandó munkahelyétől és július óta visszatért eredeti pozíciójába, utolsó munkanapján azonban még megkérdeztük, hogy hogyan érezte magát nálunk és mit tapasztalt a mindennapi munkája során.

“A foodpanda egyik legnagyobb előnye munkavállalóként az, hogy nagyon rövid időn belül kézzelfoghatóvá válik a befektetett munka eredménye. Olyanoknak ajánlom, akik szeretnének fiatal, motivált közegben dolgozni és szívesen hoznának olyan döntéseket, amelyeknek valódi súlya van a rendszerben.  Hiszen itt minden munkafolyamatnak többezer emberre lehet hatása” – kezdte a beszélgetést Szabó Dániel, aki egy olyan tanácsadó cégnél dolgozik, ahol lehetőséget adnak a kollégáknak arra, hogy akár több hónapot is más-más cégeknél töltsenek, szélesebb körű tapasztalatot és tudást szerezve a jövőbeli munkájukhoz. Így adódott lehetőség arra, hogy Dani fél évet a foodpandánál vendégeskedjen, megismerve működésünket és vállalati kultúránkat.

Danitól megtudtuk, januári érkezésének szinte első napján megkezdte munkáját azon a két fő projekten, amelyek végig kísérték a nálunk töltött hat hónapját. “A feladataim a panda market kötődtek. Egyrészt egy olyan analitikus modell építésén dolgoztam a commercial csapattal közösen, amely a beszerzés alapját adja és előre jelzi, hogy bizonyos termékek iránt mekkora lesz a kereslet. A másik kihívás a foodpanda új, Everyday Roastery nevű saját kávémárkájának bevezetése volt, amelyet Európában Magyarországon vezetett be elsőként a foodpanda anyacége, a Delivery Hero” – mesélte Dani, aki kimondottan élvezte a sokszínű munkát, ami gyors reagálást és analitikus szemléletet is igényelt.

Ma már több, mint 100 Everyday Roastery virtuális kávézó működik a világon a Delivery Hero csoport égisze alatt, Európában azonban még most kezdik el bevezetni a márkát. Dani munkája az alapoktól a beszerzésen át egészen a nyitásig tartott, munkája gyömölcse pedig beérett, hiszen éppen azelőtt indult el az Everyday Roastery Magyarországon, mielőtt ő eljött a foodpandától.

Dani számára nagyon üdítő volt, hogy a világ egyik legnagyobb vállalatcsoportjánál dolgozhatott. A nálunk töltött fél éve igazi multikulturális környezetben telt, hiszen a magyar kollégákkal kevesebbet, a központi Delivery Hero csapattal viszont annál többet, napi szinten kommunikált. Ezáltal pedig arra is lehetősége nyílt, hogy nemzetközi tapasztalatot is gyűjtsön. A mindennapokban azt érezte, hogy a foodpandánál egyáltalán nem hierarchia-központú a rendszer, támogató a közeg és itt nemcsak a szavak szintjén van meg, hogy mindenki véleménye számít. Különösen tetszett neki, hogy vezetőjétől is felhatalmazást kapott a tesztelésre. Ahogyan ő fogalmazott: “Itt nincs helye a filozofálásnak, elméleti feltételezéseknek. Ami számít, az az adatalapú döntés. Éppen ezért hétről-hétre teszteltünk és amit lehetett, a gyakorlatban is kipróbáltunk, hogy minden téren jó döntés szülessen”.

Talán nem csoda, de Dani legjobb foodpandás élménye az Everyday Roastery nyitásához kapcsolódik. “Óriási sikerélmény volt, amikor Európában először élesben elindult az új szolgáltatás. Ráadásul alkalmam nyílt arra, hogy ezt a csapattal együtt, személyesen ünnepeljük meg, ami különösen boldoggá tett annyi home office és online beszélgetés után. De persze az apróbb sikerek közös ünneplésére is sokáig emlékezni fogok, például amikor a panda market fennállásának rekord rendelési mennyiségét ünnepeltük meg a kollégákkal”. Sajnos a fél év gyorsan eltelt, így Dani ma már visszatért eredeti munkahelyére. Azt azonban megjegyezte, hogy a szakmai kihívások mellett az emberek és a vállalati kultúra is nagyon fog hiányozni neki.