Közzétéve

2022-01-31

Írta

foodpanda

Kihívásokkal teli, de sikeres évet zárt a foodpanda

Ahogyan sokaknak, úgy a foodpanda számára is kihívásokkal teli év volt 2021, kollégáink kitartó munkájának és profizmusának köszönhetően azonban nemcsak megbirkóztunk az elénk gördülő akadályokkal, de rengeteget sikerült fejlődnünk. A foodpanda ügyvezetője, Patai Zoltán decemberben mutatta be a csapatnak a vállalat eredményeit, melyekbe az olvasóink is betekintést nyerhetnek.

Ha csak néhány számot veszünk alapul, az is jól szemlélteti, hogy az elmúlt időszakban milyen drasztikus növekedést kellett minden területen megvalósítanunk, hogy kiszolgáljuk megrendelőink, valamint éttermi és üzleti partnereink igényeit. Partnereink száma 2 éve még országosan a 2000-et közelítette, míg a 2021-es évet már több, mint 6300 éttermi és üzleti partnerrel zártuk. Megrendelői bázisunk is folyamatosan növekszik, és mára a felnőtt magyar lakosság 25%-át tudhatjuk felhasználóink között. Ahhoz pedig, hogy ekkora partneri és megrendelői kört gördülékenyen szolgálhassunk ki, mind a háttércsapatunkat, mind a futárpartnereink körét bővítenünk kellett.

Futárpartnereink száma több, mint négyszeresére nőtt az elmúlt két évben és ma már több, mint 4500 szerződött futárpartnerrel dolgozunk együtt. Munkatársaink köre pedig a 2019-es év végéhez képest 130-ról több, mint 400-ra nőtt a tavalyi év végére. A bővítésnek pedig nincs még vége, jelenleg is 40+ nyitott pozícióra várjuk a jelentkezéseket.

A 2021-es év nemcsak a folyamatos növekedés és a számtalan kihívás sikeres kezelése miatt volt jelentős számunkra. Hiszen tavaly ősszel 22 éves fennállásának eddigi talán legnagyobb mérföldkövéhez érkezett a NetPincér: arculatot váltottunk és foodpanda néven működünk szeptember vége óta. Ennek köszönhetően pedig a technológiai újítások még hamarabb érkeznek Magyarországra, illetve a magyar felhasználók országokon átívelően használhatják ugyanazt a megszokott mobilalkalmazást. A márkaváltást egy országos marketing- és PR kampánnyal vezettük be, ennek köszönhetően pedig sikerült elérnünk, hogy már 1 hónappal a foodpanda indulása után a legismertebb étel- és élelmiszer-kiszállító márkává váljunk Magyarországon, melyet egy országos reprezentatív omnibus kutatás is megerősített. Arra a nyitott kérdésre, hogy milyen Magyarországon elérhető étel- és élelmiszer-házhozszállítással foglalkozó márkákat ismernek a megkérdezettek, a legtöbben a foodpandát (31%) említették. Ezt követte a 27 éves Tesco (25%), míg a NetPincér (13%) már egy hónappal a váltás után lejjebb szerepelt a sorban. Büszkék vagyunk arra, hogy az új márka bevezetése ennyire gördülékenyen ment, sikeresen váltottuk platformjainkat is az új márkára, ráadásul a rebranding során több, mint 4500 futár felszerelésének lecserélését sikerült kollégáinknak lebonyolítani néhány napon belül.

Éttermi partnereink körének szélesítése mellett a foodpanda saját élelmiszerüzlet-hálózatát is bővítettük tavaly. Ennek keretében a panda market már 14. raktárral működik országszerte és idén még több megyeszékhelyen jelennek majd meg az üzleteink. Ráadásul saját üzlethálózatunk mellett most már több, mint 600 üzleti partnerünktől is házhoz szállítunk. Velünk dolgozik többek között a TESCO, a Penny Market, a BioTechUSA, a The Body Shop, valamint az Alma Gyógyszertárak és a Gyöngy Patikák hálózata is. Az üzleti partnereink számának növekedése itt nem áll meg – a célunk, hogy mindenkinek elérhető legyen a szinte azonnali kiszállítás kényelme országszerte. 

Tudjuk, hogy a fejlődésnek soha nincs vége, éppen ezért a tervünk, hogy 2022-ben is a megkezdett úton haladjunk tovább. Hiszen ez a teljesítmény és hozzáállás segített minket abban, hogy megerősítettük a piacvezető pozíciónkat az ételkiszállítási területén, és jó úton haladunk afelé, hogy az online élelmiszerpiacon is piacvezetővé váljunk.