Nem hallottál még a Delivery Hero vállalatcsoportról? Itt az ideje, hogy megismerd!

Admin

A foodpanda 1999 óta gondoskodik az éhes emberek kiszolgálásáról, mára pedig sikerült azt is elérnünk, hogy egy karnyújtásnyira hozzuk partnereink és megrendelőink számára is a világot.  Az eredetileg magyar alapítású cég 2016 óta a németországi központú Delivery Hero hálózatának tagja, melynek leányvállalatai 50+ országban vannak jelen. Magyarországon azonban kevesen ismerik anyavállalatunkat, a nemzetközi házhozszállítás egyik legjelentősebb szereplőjét. Most megmutatjuk, hogy mit érdemes tudni a Delivery Hero történetéről és eddigi eredményeiről.

A kezdetek

A Delivery Hero története éppen tíz éve kezdődött, amikor a svéd származású Niklas Östberg 2011 májusában a berlini start-up szcéna néhány tagjával közösen megalapította a céget. Niklas ekkor már nem a nulláról lépett be a házhozszállítás piacára, a nemzetközi terjeszkedést megelőzte, hogy 2008-ban Svédországban saját étel házhozszállítással foglalkozó vállalkozást indított. Rövid idő alatt rájött, hogy a szolgáltatásra nemzetközileg is egyre nagyobb igény mutatkozik.

Sikeres nemzetközi vállalat, 50+ leányvállalattal

Niklasnak igaza volt, hiszen a Delivery Hero csoport néhány éven belül nagyvállalattá nőtte ki magát, 2017-ben bevezették a Frankfurti Tőzsdére, 2020-ban pedig már a DAX, azaz Deutscher Aktienindexet adó 30 legsikeresebb németországi tőzsdei cég közé is bekerült a vállalatcsoport.

A Delivery Hero ma már négy kontinensen és több, mint 50 országban van jelen olyan nemzetközileg is ismert és kedvelt márkákkal, mint a Foodpanda, a Foodora, a PedidosYa, a Talabat, vagy éppen a Yogiyo. A vállalatcsoport mára világszerte több, mint 27.000 embert foglalkoztat és ez a szám folyamatosan növekszik, emellett pedig a leányvállalatok tevékenységi köre is folyamatosan bővül. Míg a Delivery Hero eredetileg csak az étel házhozszállításra koncentrált, ma már ennél sokkal többet kínál a megrendelőinek.

Gyorskereskedelem, a vásárlás új generációja

A Delivery Hero elhozta a gyorskereskedelmet, a vásárlás új generációját, amely mostantól rengeteg ember mindennapjait könnyíti meg. Évekkel ezelőtt az e-kereskedelem megjelenése újradefiniálta a bevásárlást és a kiszállítási piacot. Az átlagos kiszállítási idő a legtöbb piaci szereplőnél még mindig több nap, ráadásul a kereskedők többsége a nagyobb mennyiségű rendelések leadását ösztönzi. A gyorskereskedelem mindezt teljesen felülírja: a Delivery Hero leányvállalatai ma már a kis mennyiségű rendeléseket is akkor és oda szállítják rendkívül rövid idő alatt, ahová és amikor a fogyasztók kérik. Ebből pedig természetesen Magyarország sem maradhat ki. Decemberben indítottuk útjára itthon a foodpanda új gyorskereskedelmi szolgáltatását, a panda marketet, amellyel forradalmasítottuk a bevásárlást és akár 30 percen belül házhoz visszük a fogyasztók rendeléseit.

Első a fenntarthatóság

Természetesen a házhozszállítás mellett a társadalmi szerepvállalás is fontos a Delivery Hero számára és ez nem csak a szavak szintjén valósul meg anyacégünknél. A vállalatcsoport tagjai gondoskodnak a munkatársakról, a partnerekről és azokról a közösségekről, ahol működnek, így a környezetről is. Mint vezető globális vállalat, a Delivery Hero saját felelősségének érzi a környezetünk megvédését. Ennek részeként pedig lépéseket tett annak érdekében, hogy 2021 végére globálisan széndioxid-semleges legyen a vállalatcsoport mind az 50+ országban, ahol annak leányvállalatai működnek. Először 2019-ben a berlini központ lett karbonsemleges, 2020-ban folytatta a sort Európa -, melynek keretében 2020. január 1-jétől a foodpanda is 100%-ban karbonsemlegessé vált – 2021 januárjában pedig mindezt a latin-amerikai térségben működő leányvállalatok karbonsemlegessé válása követte.

Stabil háttér a foodpanda mögött

A foodpanda számára nagyon nagy támogatást és egyben szabadságot is jelent az, hogy egy ilyen nemzetközi vállalatcsoport tagjaként működhetünk. Munkatársaink közül sokan nap, mint nap együttműködnek a berlini központtal, illetve arra is rendszeresen adódik lehetőségünk, hogy tapasztalatainkat és kérdéseinket is megosszuk a többi leányvállalatnál dolgozó kollégával. Aki a foodpandánál kezd el dolgozni, az egyszerre válik a hazai cég és a globális Delivery Hero csapattagjává és egy nagyvállalati, de mégis barátságos környezetben tud nap, mint nap fejlődni.

 

Ha szeretnéd még jobban megismerni anyavállalatunkat, csak kattints tovább.