„Nem hiszek abban, hogy egy irodából, kizárólag Excel táblázatokkal lehet irányítani egy céget.”

foodpanda

Interjú a foodpanda új ügyvezetőjével, Juhász Istvánnal

2022. május 17-től Juhász István, a cég korábbi operatív igazgatója tölti be a foodpanda ügyvezetői pozícióját. Istvánnal a kinevezése alkalmából készítettünk interjút, és arról kérdeztük, hogy miként tekint az előtte álló kihívásokra, milyen vezetői készségekkel  bír, miért fontos számára a folyamatok részletekbe menő ismerete, és hogy hányszor rendel egy héten a foodpandán keresztül.

 

Először is gratulálok az új pozícióhoz! Miben különbözik az ügyvezetés és a korábban általad betöltött, operatív igazgatói szerep?

Az ügyvezetői pozíció egy magasabb szintű, hosszabb távú stratégiai gondolkodást igénylő feladatkör. Korábban operatív igazgatóként hónapokra terveztem előre, most viszont hosszútávú vízióban és éves stratégiában kell gondolkodni. Ezenkívül a fókusz is változott, hiszen míg az előző pozíciómban a napi operációért, tehát a rendelésélményért voltam felelős, addig ügyvezetőként a partnereink és munkavállalóink elégedettségéért is felelek. Emellett pedig a foodpanda arcaként képviselem a vállalatot a nyilvánosság felé, például egy ilyen interjúban.

Mik azok a képességek és tulajdonságok, amik alkalmassá tesznek valakit egy ekkora cég vezetésére?

Mindig is az volt a filozófiám, hogy a kemény munka és a folyamatos fejlődés a legfontosabb, ezt vezetőként is vallom. Fontosnak tartom továbbá, hogy racionálisan, objektív nézőpontból szemléljük a folyamatokat, és megfelelő adat, valamint információ birtokában döntsünk. Mindemellett nyíltan és őszintén kell kommunikálni, a tiszteletet pedig nem elvárni, hanem kivívni kell. Az irodába visszatérve lehetőségünk van még szorosabban együttműködni – felértékelődnek az emberi kapcsolatok, a “callból-callba” rutin mellett a folyosói beszélgetések.

Tudni lehet rólad, hogy erősen ügyfélközpontú a gondolkodásod – operatív igazgatóként is futárkodtál, amikor az időd engedte. Miért tartod fontosnak, hogy időnként magad is belehelyezkedj hasonló pozíciókba? 

Nem hiszek abban, hogy egy irodából, kizárólag Excel táblázatokkal lehet irányítani egy céget. Elengedhetetlennek tartom, hogy minden kolléga részletekbe menően ismerje a saját területe működését, hiszen nagyon sok múlik az apróságokon. Az, hogy egy felhasználó számára milyen élménnyel zárul egy rendelés, nem csak a futárpartnerek gyorsaságától és az étel minőségétől függ, hanem hogy például mennyire könnyen lehet kiigazodni az app-on, vagy hogy a megjegyzés mezőbe írt kérés hiba nélkül jusson el a partner IT-rendszerébe. Ahhoz, hogy ezt mind megfelelően átlássam, ismernem és értenem kell az egyes területeken dolgozók feladatait, nehézségeit. A futárkodás során mind az éttermi partnereinkkel, mind a felhasználóinkkal van lehetőségem találkozni, ilyen értelemben itt életre kelnek az Excel táblázatok.

Sokat éltél és dolgoztál külföldön. Mi az a tudás, amit ezekből a tapasztalatokból be tudsz építeni az ügyvezetésbe?

A legtöbb időt Svájcban és Hollandiában töltöttem. Ezekben az országokban alapvető élményem volt, hogy egyenes és őszinte a kommunikáció a kollégák között, és nagy az igény a közös gondolkodásra, a hibák elemzésére, ezáltal pedig a folyamatos fejlődésre. Vezetőként lehetőségem van ezeket az értékeket átadni a szervezetnek: nem elég ugyanis leírni őket egy dokumentumban, minden nap példát kell mutatni.

Milyen szervezeti változásokban, fejlesztésekben gondolkozol a foodpandánál a jövőben?

A vállalati kultúránknak számos olyan alapköve van, amelyeket erősnek és követendőnek tartok – ilyen például a transzparencia vagy a teljesítményközpontúság –, ugyanakkor a piaci verseny szoros, így az egyik fő feladat az lesz, hogy most, az irodába való visszatérés után is fenntartsuk és még tovább fejlesszük ezt a működésmódot és kultúrát.

Mit tartasz az eddigi legnagyobb szakmai sikerednek a foodpandánál?

A NetPincérről foodpandára váltást emelném ki, hiszen a magyar piac volt az egyetlen a globális cégcsoporton belül, ahol rendelés-visszaesés nélkül sikerült végrehajtani a brandváltást. Sokáig teljes titokban dolgoztunk, hogy azután gyakorlatilag egyik napról a másikra sikerüljön megvalósítani a váltást. Ebben a folyamatban én a technológiai részért feleltem, és nagyon büszke vagyok a kollégáimra, akiknek hála mindez teljesen gördülékenyen zajlott le.

Emlékszel az első napodra az akkori NetPincérnél? Mik voltak a benyomásaid?

Az első munkanapom előtti este érkeztem haza Amszterdamból, és az volt az érzésem, hogy szinte el sem jöttem onnan, annyira nyugat-európai volt a környezet és a fogadtatás. Egy nagyon pozitív és támogató cégkultúrával találkoztam, ami nem feltétlenül alap más szervezetekben. Ezt a modellt szeretném én is továbbvinni. Számos fiatal kollégánk – köztük én is – a példa arra, hogy ez a közeg mennyire elősegíti a gyors fejlődést. Nagyon jó látni a cégnél a feltörekvő tehetségeket, és hogy akár huszonévesen is vezetői pozícióba lehet jutni a megfelelő készségekkel és szakmai teljesítménnyel.

Mi az, amire a magánéletedben a komoly kihívást jelentő munka mellett is biztosítasz időt? Miből töltődsz, hogyan inspirálódsz?

Hajlamos vagyok sokat gondolkozni a munkán, ezért a szabadidőmben igyekszem olyan tevékenységekkel tölteni az időt, amik lekötik a figyelmem: ilyen például a lovaglás vagy a biciklizés, de főzni is nagyon szeretek.

Hetente hányszor rendelsz a foodpandáról, és mi a kedvenc konyhád?

Egyre többször rendelek, főleg amióta a melegétel mellett elérhetőek élelmiszer és egyéb üzletek is a platformon. A legtöbbször a magyar vagy thai konyhára esik a választásom.