Nincsenek falak a marketingosztály körül

foodpanda

Ügynökségi mintára épül fel és folyamatosan alakuló pozícióival alkalmazkodik a gyorskereskedelem változásaihoz a foodpanda marketing csapata. Nemcsak a piaci igényeket követik szorosan, de a “házon belüli igényeket is”, így számtalan területet kapcsolnak össze a munkájukkal. Az alábbi cikkünkben az ő munkájukat mutatjuk be.

 

A foodpanda jelenleg 16 fős marketing csapata folyamatos mozgásban, változásban, és bővülésben van – ahogy maga a gyorskereskedelmi iparág is.

 

“Ahogy új területek felé nyitunk, új kompetenciákra van szükségünk, ezért a csapat szerkezete sincs kőbe vésve – mondja Kiricsi Dávid, a foodpanda marketing csapat vezetője. – Kommunikációs és reklámügynökségi mintára építjük fel a csapatot, igyekszünk házon belül minél szélesebb körű feladatokat ellátni.”

 

Komplett ügynökségként dolgoznak

A marketing teamben a különböző szolgáltatói területekkel – például a panda marketekkel vagy a partnerüzletekkel – dedikáltan foglalkozik egy-egy kolléga, valamint külön egység dolgozik az országos kampányokon is. Szövegírók és grafikusok is részei a csapatnak, így a legtöbb marketing-kommunikációs feladatot házon belül el tudják végezni.

 

A marketingcsapat profizmusát jól mutatja a brandváltásunk sikeressége: a foodpanda indulása után három hónappal Magyarország legismertebb étel- és élelmiszer-kiszállító márkájává vált. Persze azóta sincs megállás, a fogyasztói igényekre reagálva szinte havi szinten vezetünk be újításokat, amelyek megismertetése a marketing team feladata. 

 

Habarcsként szolgálnak

A marketing team a foodpanda számos más csapatával – HR, Logisztika, Product – szoros együttműködésben dolgozik, így nincsenek pusztán “marketinges projektek”. A stratégiai célok megvalósításához elengedhetetlen az összefonódás és a folyamatos kooperáció, akár habarcsként is lehet tekinteni a marketing összefogó munkájára. 

“A foodpandánál nincsenek silók és falak, amelyek elválasztanák az osztályokat egymástól, ennek egyik hatalmas előnye (a remek munkakapcsolaton kívül), hogy gyakran már azelőtt látjuk az igényt, mielőtt az megfogalmazódna a társosztályokban” – árulja el Kiricsi Dávid. 

 

Folyamatos alkalmazkodás

A folyamatosan bővülő tevékenységekhez újabb és újabb szakemberekre van szükség, ezért szinte mindig van nyitott pozíció a marketingosztályon. És hogy kinek való ez a munkahely?

“Az álláshirdetéseink során nagyon pontosan megfogalmazzuk a potenciális jelöltek felé az igényeinket – mondja a marketingvezető. Az agilitás, a flexibilitás, nyitottság, a csapatszellem és a tulajdonosi szemlélet nélkülözhetetlen tulajdonságok nálunk, hiszen egy olyan iparágban vagyunk piacvezetők, amely megköveteli a folyamatos újításokat és az ezekhez való alkalmazkodást.”