Pride hónap – nálunk nem csak júniusban

foodpanda

Június-július a Pride időszaka, a foodpandánál azonban az elfogadás és az érzékenyítés nem ér véget a szexuális kisebbségek mozgalmának hónapjával. Vállalati kultúránk egyik fontos alapköve ugyanis a diverzitás, melynek értelmében elfogadjuk és támogatjuk kollégáinkat abban, hogy nemtől, kortól, bőrszíntől, vallástól és nemi identitástól függetlenül képviselhessék magukat. Mindezt pedig nem csak a szavak szintjén, hanem a napi gyakorlat részeként tesszük, és hiszünk abban, hogy a sokszínűség a cég működésére és eredményeire is pozitív hatással van.

A melegjogi aktivizmus egészen a 19. századig, míg a pride hónapjának ünneplése 1969-ig nyúlik vissza. Ezen év június 28-án a Stonewall-lázadás emlékére az LMBT-közösség a júniust választotta a Pride hónapjának, és világszerte a legtöbb felvonulás megrendezését ekkorra időzítik. Az első Pride szervezését és népszerűsítését, valamint magát az elnevezést is Brenda Howard-nak köszönheti a közösség, akit azóta a „Pride anyjának” hívnak. Magyarországon az első, homoszexualitással foglalkozó írások még ennél is korábbra datálhatók: Kertbeny Károly homoszexuálisok jogairól szóló 1869-es értekezéseiben fedezhetők fel először a homoszexualitás és heteroszexualitás szavak. 

Minden nap teszünk érte

A foodpandánál az elfogadás és a tudatosság egész éves gyakorlat, így a felvételi folyamatoktól kezdve a napi munkán át végig nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy ösztönözzük a kollégákat a mások iránti tiszteletre és toleranciára. Vállalati kultúránk alapköve ugyanis, hogy elfogadóak vagyunk másokkal szemben, és támogatjuk a környezetünket nemtől, kortól, bőrszíntől, vallástól, nemi identitástól függetlenül. Mindezt azért is tesszük, mert hisszük és napi szinten tapasztaljuk, hogy a sokszínűség pozitív hatással van a cég működésére és eredményeire. 

Globális és lokális törekvések

A diverzitás mind globálisan, mind pedig lokálisan szívügyünk, ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy 2020-ban a Delivery Hero aláírta az ENSZ normáinak üzleti magatartási kódexét, amely a szexuális kisebbségekkel szemben diszkrimináció elleni küzdelemre szólít fel. Ugyanezen évben csatlakoztunk továbbá „Partnerség a globális LMBTQAI+ egyenlőségért” szervezetekből álló koalícióhoz, amely elkötelezett az LMBTQIA+ egyenlőség megteremtése és a befogadás előmozdítása mellett. 2021-ben ezen értékek további erősítésére újabb lépést tettünk az amszterdami székhelyű Workplace Pride hálózathoz való csatlakozással, a szervezet erőforrásait és szakértelmét használva pedig folyamatosan azon dolgozunk, hogy a szexuális kisebbségek elfogadó és inspiráló munkakörnyezetben dolgozhassanak. Lokális szinten pedig a „Család az család” civil kezdeményezéshez csatlakoztunk tavaly, melynek keretében amellett álltunk ki, hogy minden kisgyermeket nevelő magyar családnak azonos jogok, támogatás és lehetőségek járjanak.

Sokszínűséggel a kreativitásért

A toleranciát a kollégák identitásán túl a munkafolyamatok szempontjából is fontosnak tartjuk, és törekszünk arra, hogy mindenkit az objektív teljesítménye alapján ítéljünk meg, ahelyett, hogy előítéletek mentén alkotnánk véleményt. Elfogadjuk a különböző munkamódszereket, időbeosztást vagy gondolkodásmódot, sőt ösztönözzük a kollégáinkat, hogy merjék felvállalni – akár a megszokottól eltérő – ötleteiket és meglátásaikat is, hiszen az eltérő egyéni tapasztalatok, történetek és meglátások újfajta megközelítéseket hozhatnak, mindez pedig ösztönzőleg hat a kreatív folyamatokra is. 

A foodpandánál a pride hónapra való tekintettel több kisebb érzékenyítést segítő kezdeményezést is tervezünk a kollégáknak, továbbá a LinkedIn-en lecseréltük a profilképünket, valamint színesítettük a céges aláírásokat, hogy ezzel is támogassuk egy még befogadóbb céges légkör kialakítását.